Press "Enter" to skip to content

ZRIKIPEDIJA:DA LI STE ZNALI?(PRILOG POMORSKOJ ISTORIJI ZRENjANINA)

Izvor:Zrikipedija

U brodogradilištu „Uljanik” u Puli 27. marta 1960. godine svečano je porinut brod „Zrenjanin”.

U pitanju je bio „tramper” (brod koji plovi po posebnom ugovoru o prevozu – prim. Zrikipedije), nosivosti 12.254 tona, dužine 147,40, širine 18,80, a visine 12 metara. Pokretao se na dizel motore jačine 6.250 konjskih snaga. U izgradnji, koja je trajala 18 meseci, učestvovalo je oko 500 raznih stručnjaka i radnika, a utrošeno je oko tri i po hiljade tona čelika. Ime brodu dala je Milka Agbaba „Crna”, narodna poslanica Zrenjaninskog sreza u Saveznom parlamentu FNRJ, koja je prisustvovala porinuću zajedno sa brojnim visokim državnim funkcionerima, predstavnicima preduzeća „Splošna plovdba” iz Pirana (naručioca gradnje), te zvaničnicima Pule i Istre i mnogobrojnim okupljenim radnicima i građanima. Delegaciju Zrenjaninskog sreza tom prilikom predvodio je Slavko Uzelac. U isto vreme otvoren je i Radnički dom brodogradilišta „Uljanik”, a povod ovim svečanostima bila je 10-godišnjica uvođenja samoupravljanja.

Interesantno je da je danas veoma teško naći bilo kakve informacije o ovom brodu, i njegova sudbina je nepoznata. “Nestao” je sa spiskova brodova izgrađenih u ovom brodogradilištu, a jedan od retkih internet-izvora na kojima se pojavljuje je spisak motora koje je kompanija “Adria Diesel” iz Karlovca isporučila u periodu od 1950. do 1959. godine za potrebe raznih brodova

Na fotografiji: vest o porinuću „Zrenjanina” u listu „Glas Istre” od 1. aprila 1960; up. sa listom „Zrenjanin” od 9. aprila iste godine. Ljubaznošću admina grupe “Pula iz vremena Jugoslavije” g. Zlatka Bosića.

Be First to Comment

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *