fbpx Press "Enter" to skip to content

Saopštenje GI “Zajedno za vodu”

A Toplani – sedi, jedan!

Zakonom o komunalnim delatnostima propisano je da lokalna samouprava obavezno i najmanje jednom godišnje mora da ispita koliko su korisnici zadovoljni pruženim komunalnim uslugama, što aktuelna lokalna vlast u Zrenjaninu nije nikada učinila! Pošto lokalna vlast nije želela da se čuje glas građana, udruženja građana i političke stranke okupljene oko građanske inicijative “Zajedno za vodu” sprovele su odgovarajuću anketu u periodu od 26. septembra do 4. novembra 2018. godine.

Anketirano je ukupno 1247 građana, uzorak je bio stratifikovan (vodili smo računa i o starosnoj i o polnoj strukturi, kao i o zanimanju), a građane smo ispitali na našim uličnim akcijama na pijacama, trgovima i u centru grada, kao i preko interneta.

Dušan Kokot, predstavnik inicijative, pojasnio je kakvi su rezultati dobijeni: „Većina građana smatra da je najveći komunalni problem u Zrenjaninu nedostatak čiste pijaće vode, na drugom mestu je grejanje, a kafilerija na trećem.“

Pružene komunalne usluge građani su ocenili na sledeći način:

JKP „Gradska toplana“ Zrenjanin 1,0

JKP „Vodovod i kanalizacija“ Zrenjanin 1,4

JKP „Pijace i parkinzi“ Zrenjanin 2,0

JKP „Čistoća i zelenilo“ Zrenjanin 2,4

JP za urbanizam 2,5

Toplana je dobila čistu jedinicu na skali od 1 do 5 i to je jedino preduzeće sa kojim građani ne žele da potpišu ugovor. Razlog je loša i skupa usluga. Ipak, komplikovane procedure i sporne gradske odluke sprečavaju građane da prekinu sve veze sa Toplanom.

Vodovod je dobio tek malo bolju ocenu jer je voda potrebna svakom domaćinstvu, a kakva god voda bila, isporuka vode je konstantna. Ipak, građani jasno navode da je najveći komunalni problem Zrenjanina upravo nedostatak čiste vode.

Pijace i parkinge građani su ocenili sa ocenom 2. Održavanje reda na pijacama za građane je relativno prihvatljivo, ali ne i cena i usluga parkinga. Cene parkinga su previsoke i njeno redovno plaćanje građani vide kao namet, jer osećaju da zauzvrat ne dobijaju nikakvu uslugu. Dalje, Čistoća i zelenilo ocenjeni su sa 2,4. Smeće se odnosi jednom nedeljno, a za prljave ulice nije krivo samo ovo preduzeće i više nego očigledan nedostatak kanti za otpatke, već i ponašanje pojedinih sugrađana, koji generalno ne vode računa o zaštiti životne sredine. JP za urbanizam dobilo je najbolju ocenu 2,5 i nije bilo dodatnih komenara.

Dušan Kokot ukazao je na očigledan zaključak: „Ako je najbolja ocena koju jedno javno preduzeće u Zrenjaninu može da dobije 2,5 od mogućih 5, onda je to jasan i nedvosmislen signal da građani nisu zadovoljni pruženim uslugama, da javna preduzeća u suštini ne brinu o interesu građana i da su promene neophodne. Toplana i Vodovod nemaju čak ni prolaznu ocenu – da smo u školi, išli bi na popravni. Pali bi razred. To je zastrašujuće i upravo zato ćemo se svi iz inicijative Zajedno za vodu u narednom periodu potruditi da se glas građana čuje.“


Građanska inicijativa „Zajedno za vodu“

Građansku inicijativu „Zajedno za vodu“ predstavljaju političke partije i udruženja građana koja su se okupila oko jednog cilja – rešavanja problema dobijanja pijaće vode u Zrenjaninu.

Centar za zaštitu potrošača ”Begej”

UG ”Naš grad naša stvar”

Demokratska stranka

Pokret Dosta je bilo

Liga socijaldemokrata Vojvodine

Demokratska stranka Srbije

Socijaldemokratska stranka

Vojvođanska partija

Zelena stranka

One Comment

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *