fbpx Press "Enter" to skip to content

Pozorište organizuje besplatnu školu za publiku

Narodno pozorište „Toša Jovanović“ u sezoni 2021/2022. organizuje edukativni program namenjen publici i onima koji to nisu, a želeli bi nešto da nauče o pozorištu, pod nazivom ŠKOLA ZA PUBLIKU kao autorski projekat dr Ljubice Ristovski.

U trajanju od 8 nedelja biće održano 16 besplatnih časova na kojima će uz autorku i gostujuće predavače/umetnike polaznici učiti o pozorištu, njegovim elementima i kako da gledaju predstavu.

Na kraju, svaki polaznik dobija diplomu „diplomirani gledalac”, ali i pogodnosti za dalje posećivanje pozorišta.

Počev od 7. oktobra, svakog četvrtka od 17 sati na Kamernoj sceni biće održan dvočas za 25 polaznika. Kako je broj mesta ograničen, a program zahteva posvećenost u sticanju novih znanja, molimo da zainteresovani budu brzi u prijavljivanju i istrajni u učenju.

ŠKOLA ZA PUBLIKU je poklon pozorišta jer je oktobar njihov rođendanski mesec.
Svi zainteresovani mogu svoje prijave da pošalju na adresu:
info@tosajovanovic.org.rs do 5. oktobra 2021.

PROGRAM
Ciljevi/svrha: animacija i edukacija publike, povećanje interesovanja za
pozorište, povećanje broja publike, podizanje nivoa znanja postojeće
pozorišne publike…. Animacija kao obrazovno-kulturna aktivnost
postavlja zahtev za razvijanjem potrebe za produbljivanjem znanja i
razvijanjem senzibiliteta. Animacija je jedan od najpogodnijih oblika
rada sa publikom. „Škola za publiku – Diplomirani gledalac” spada u
grupu edukativne animacije i odvijaće se po unapred osmišljenom nastavnom
programu.
Realizacija: škola će trajati dva meseca, po dva časa spojena nedeljno.
Na kraju se dobija diploma o završetku kursa i naziv diplomirani
gledalac.

Raspored

  1. čas i 2. čas: Uvodni čas – O predstavi uopšte
    Predstavljanje Plana i programa rada škole, časovi, predstavljanje predavača
    i sl.
    Šta je to pozorišna predstava, šta sve sadrži pozorišna predstava, koje
    umetnosti su zastupljene u njoj, žanrovi, i sl.;
  2. čas i 4. čas: Pozorišna režija
    Kompozicija predstave, ritam i tempo predstave, akcenti i pauze,
    atmosfera i dinamika, podela uloga, glumačke kreacije, važnost delova i
    linija zbivanja, muzika, dekor, kostim, osvetljenje, problemi žanra i stila
    predstave, rediteljska/glumačka predstava, rediteljsko čitanje, šta znači
    kad predstava uzleti;
  3. čas i 6. čas: Dramski autor, dramaturg, dramaturg predstave
    Dramski proces, opšta konstrukcija drame, konstrukcija dramske scene,
    konstrukcija dramske replike, ritam dramskog dela, dramsko delo danbas,
    šta je to čvrst komad, drama kao scenski materijal, osnovne
    karaktristike dramatizacije proznih i drugih dela za scenu;
  4. čas i 8. čas: Gluma
    Fahovi, male i velike uloge, scenska radnja, govor, glumačka kreacija,
    partner na sceni, scenski zanat, radnja glumca, uobrazilja, scenska pažnja,
    emocionalno pamćenje, glavni zadatak i osnovna radnja, odnosi,
    prilagođavanje, svakodnevni trening, scenska tehnika glumca, imitacija,
    šmiranje, improvizacija, akrobatika,
  5. čas i 10. čas: Scenografija i kostim
    Scenski prostor, značenja prostora u dramskom delu, rediteljsko čitanje,
    značenje prostora u izražajnom dejstvu predstave, dramaturški oblici
    prostora, scenografija kao stvaranje prostora, funkcija scenografije,
    dramaturška značenja predmeta u scenskom prostoru, tekst i podtekst
    scenografije, novi odnosi u između publike i scenskog prostora.
    Dramaturške osobenosti otvorenog scenskog prostora, međuzavisnost
    scenografije i kostimografije. Od odeće do scenskog kostima, glumac i
    kostim, procenjivanje kostima, analitičnost kostimografa, anatomija
    kostima, način nošenja kostima, otkrivalačka uloga scenskog kostima,
    tradicionalna i savremena funkcija kostima, stvaralačka načela
    kostimografije, scenska šminka i frizure, uzajamnost kostimografije i
    scenografije
  6. čas i 12. čas: Ples, scenski pokret, scenske borbe
    Ples ili koreografija u predstavi, koreografisana predstava, osobenosti
    scenskog pokreta, telo kao izvor rada, dramaturgija scenskog pokreta
    glumaca, scenski pokret pojedinca, scenske borbe, i sl.
  7. čas i 14. čas: Muzika
    Muzika kao primenjena umetnost, vizuelizacija muzike, zvuk kao dimenzija
    slike i pokreta, mjuzikl, opereta, šansona, zvuk kao prirodan akustički
    element, komponovanje muzike za predstavu, izbor muzike.
  8. čas: Analiza jedne odgledane pozorišne predstave
  9. čas: Završni čas uz dodelu diploma

Be First to Comment

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *